Recensies Drama op de Dam

Write a new entry for the Guestbook

 
 
 
 
 
 
Fields marked with * are required.
Your E-mail address won't be published.
It's possible that your entry will only be visible in the guestbook after we reviewed it.
We reserve the right to edit, delete, or not publish entries.
Karel Baracs / Stadsverteller van Amsterdam uit Amsterdam schreef op 20/06/2017 om 15:03
Jullie hebben een heel belangrijk en bijzonder document tot stand gebracht. Wat een mooi boek is het geworden en wat een eerbetoon aan al die onschuldige slachtoffers en hun familie.
โ€œDrama op de Damโ€ doet zeer gedetailleerd verslag van een van de treurigste dagen uit de Amsterdamse geschiedenis. Ik ben een zorgvuldige lezer en kan maar steeds een beetje tegelijk aan. Van de hoofdstukken en fragmenten die ik tot nu toe heb gelezen, ben ik onder de indruk.

Wat is er een enorm onderzoek verricht. Dat moet haast monnikenwerk geweest zijn. Ik vind het concept: het zelfde verhaal vertellen vanuit de verschillende gezichtspunten van al die individuele slachtoffers en hun achterban, dat vind ik heel goed bedacht. Het geeft diepte aan de tragedie en doet recht aan de omgekomen burgers.

Dankzij dit boek komen de gebeurtenissen van 7 mei 1945 heel dichtbij.
Het is mooi vormgegeven ook. Ik vind de persoonlijke achtergronden van de betrokkenen en de getuigenissen heel bijzonder.
Even geduld...

 

Zie ook:
โ€ขย Info en bestellen
โ€ข Boekpresentatie

Geef een reactie